Tuesday, April 24, 2012

Kawan Teman Sahabat





Think positive ni bagus kan.But....
Kadang-kadang kita terlalu fikir positif.

    Kita fikir
→ Orang suka dengan tingkah laku dan perangai kita
→ Semua yang kita buat tak de cacat cela.Semua betul.
→Apa yang kita buat dihargai semua orang
→ Semua orang sayang kita



Tapi kita lupa.Kita dikelilingi oleh manusia hipokrit.Maaf.Bukan semua.Tapi ada segelintir.Hipokrit ni tak salah kan.Dia tak suka.Tapi terpaksa cakap suka semata-mata nak jaga hati seorang kawan.Kalau tersepit antara nak jujur dengan menipu yang menyakitkan hati dan boleh merosakkan hubungan persahabatan.Mana satu yang kita lebih utamakan?For sure nya nak jaga hati kawan kan.

✿Osman Affan (motivator) pernah cakap.Orang yang memuji kita adalah orang yang nak menjatuhkan kita.Nak buat kita lupa diri.Tapi orang yang mengutuk kita adalah untuk membangun.




Saya bukan kawan yang baik.Tapi saya nak menjadi kawan terbaik.
✓Izinkan saya untuk menjadi kawan awak supaya saya boleh sentiasa tahu kelemahan saya sebagai seorang manusia
✓Izinkan saya untuk bersandar di bahu awak semasa saya perlukan seorang teman
✓Izinkan saya untuk mengadu masalah saya kalau saya dah tak larat nak tanggung sendiri
✓Izinkan saya sentiasa berada di samping awak
✓Ingatkan saya kalau saya dah alpa dengan kesibukan dunia
✓Nasihatkan saya kalau saya membuat kesilapan



Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.